Yasin Koç'un Kişisel Günlüğüdür..

 
E-Ticaret Girişimcilerinin Yaptığı En Büyük Hata

Gönderen: yasin 21.05.2011 00:44:21

Yazının Kategorisi: E-Ticaret Bu yazı 2434 kez okundu.

Yazının Türü: İnceleme Bu yazıya 0 yorum yapıldı.

Gariptir.. Böyle bir hatanın yapılmaması gerektiğini web site işleriyle uğraşan az çok herkes bilir ama niyeyse e-ticaret sektöründe yer alan firmaların yaptığı en büyük hatalardan biridir.

Önce nasıl kalifiye müşterinin çekileceği konusunda bi bilgilendirme yazmamın faydası olur sanırım..
İnternetten ürün satışı yapan firmaların yapması gereken şey bellidir, satış yapabileceği kişilerin sitelerine ulaşması, gereksiz %nin düşürülmesi.
Strateji belli, Google Analytics'ten yardım alarak En iyi açılış sayfalarını değerlendirip, nedenini araştırarak, tüm sayfaları o seviyeye çıkarmaya çalışmak 1. kural.
2. kural; En iyi çıkış sayfalarını detaylıca inceleyip, kullanıcıların nedenini araştırmak ve sorgulamak vs.. ve bu sorunları gidermek.
Bana göre bu 2 kural, altın kuraldır. Sadece e-ticaretin değil, genelde web sitelerinin altın kuralı.

Hepsini yaptınız, çok iyi tasarıma sahipsiniz, elinizdeki yazılım tıkır tıkır, gerçek ziyaretçiler geliyor, yükseliyor artık.. Fakat istediğiniz seviyelerin çok altında. Nedenini merak ediyorsunuz ama işin içinden çıkamıyorsunuz. Reklamlarınız bile boşa gidiyor..
İşte nedeni: güven.


Ziyaret ettiğim çoğu alışveriş sitesindeki en büyük hata bu. Biz Türk insanı olarak -hatta tüm dünyada durum aynı- insanlar önce güvenmek istiyor, kredi kartını, hesaplarını, şifrelerini kaptırmak istemiyor.. Bunu sağlamak zorundasınız başka şansınız yok! Çok iyi bir Hakkımızda & Kurumsal sayfaları hazırlamalı ve firmanız hakkında bahsedebileceğiniz her türlü veriyi paylaşmanız gerekiyor. İşte bu da E-ticaret sektörünün Altın Kuralı. Ama girdiğim çoğu alışveriş sitesinde, basit gereksiz bir Hakkımızda sayfası mevcut nedense..
"Bilmem kaç % indirimlerle ürünleri size sunuyoruz, info@.....com  FalanFilan ©"

Ne zaman kurulduğu, ne iş yaptığı, açıklanabiliyorsa kimlerle ortak çalışıldığı, varsa sertifikalar, özellikle güvenlik sertifikaları, site üzerindeki ödeme seçenekleri, firma iletişim bilgileri, iletişim kurulabilecek çok amaçlı, gelişmiş iletişim form uygulaması, ofis ile bilgiler, maps'den konumu ile ilgili açık bilgi ve en önemlisi: Çok güçlü bir Müşteri Merkezi.

Sonuç olarak güven ilişkisi anahtarınız. O anahtarı kullanarak kapıyı açmak yada açmamak bütün mesele bu.

Son olarak E-Ticaret sektörüyle ilgili kişilere nacizane bir öneri:
E-Ticaret konusunda Türkiye'de yeni faaliyete geçen ve faaliyete başladığından beri çok iyi işler çıkaran E-ticaretMag sitesini kesinlikle inceleyin derim.

Düşüncelerim yettikçe açıklayıcı bilgiler sarfetmeye çalıştım, kusurum olduysa affola.


Yasin Koç.
YSP Project Owner

Bu habere yapılmış bir yorum yoktur. İlk yorum ekleyen siz olun!

 Yorum Ekle 
İsminiz *:
Email *:
Websiteniz :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :

 

Kullanıcı Girişi

Kullanıcı Adı:
Şifre:

Bağlantılar

Since 2006. Powered By ysn © Rss